Известие

Collapse
No announcement yet.

МУ бензин vs МУ газ. (МУ- модул за управление)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
    Вярно е , че времената на отваряне на газовите дюзи са по-големи от тези на бензиновите.
    По правилно е да се каже така да се настрои ГИ, че при превключване на газ и бензин инжекторните времена на бензин да не се променят.
    +1 Това е идеята.
    Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Spunky Покажи съобщение
      Да забравих да допълня. Когато колата е в Deceleration mode. Тоест когато се отнема газта в движение(на скорост или се ползва "моторна спирачка"). Така наречения Engine Load или вакума или там точно как се казва, пада под 20%. В такъв случай, параметрите от Ламбда сондата не играят абсолютно никакво, значение, тоест те не се взимат при определянето на горивната карта на автомобила, дори и OBD газовите инжекциони имат граници, под която не взимат данните от сондите (Load treshold).
      За бензиновите двигатели мисля, че около 24% Engine Load е мотора при празен ход, а при deceleration - под 20%

      Иначе да колегата PinkPanter спомена, че има разлика между волтаж на Ламбда сонда и Интегратор. Второто се определя на база на първото + няколко други фактора, като по-горе споменатото. А този интегратор служи за адаптиране на горивната карта на автомобила.

      Също е почти невъзможно да се изравнят бензиновите с газовите времена тъй като двете горива са напълно различни.

      И да допълня за колегата BLUE1. Не е нужно да ходиш, да ти резетват бензиновия комп. Просто вадиш клемите на акумулатора за 1-2 часа и си готов
      Понеже не съм запознат с газовите уредби на нашия пазар ми стана интересно дали има модели, които взимат под внимание ламбда сондата. Защото ако газовият не е напълно отделен от бензиновия, би трябвало в такъв случай ламбдата да не е включена към бензиновия комп, което пък води до грешка (ако няма симулатор)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от PinkPanter Покажи съобщение
        Понеже не съм запознат с газовите уредби на нашия пазар ми стана интересно дали има модели, които взимат под внимание ламбда сондата. Защото ако газовият не е напълно отделен от бензиновия, би трябвало в такъв случай ламбдата да не е включена към бензиновия комп, което пък води до грешка (ако няма симулатор)
        Мисля, че всеки ГИ може да бъде свързан към ламбда сонда за по прецизно настройване, но не съм сигурен дали всеки може да я ползват за самоадаптация.

        Докато OBD базираните газови. Тези, които директно четат информация по горивната карта на бензиновия компютър, взимат под внимание стойностите от интегратора директно и в реално време извършват адаптация.
        Тоест те не ползват сондата директно, а ползват бензиновите тримове (short/long trim).
        Това са системи, които се самоадаптират и не е нужно да се извършват, каквито и да било настройки.
        Ако са механично изправни и двете системи, газовата е способна да държи въпросния интегратор в рамките на 5%(дори 2-3%) отклонение от нормалното, без никакъв проблем.
        Не знам колко модела предлагат в България OBD връзка... Мисля, че Романо имат ГИ и то на сносна цена с OBD връзка.

        Също съм чел някъде и за газови инжекциони, които работят независимо от бензиновата уредба, но не съм запознат много.

        ПС: аз съм просто любител
        Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Spunky Покажи съобщение
          И да допълня за колегата BLUE1. Не е нужно да ходиш, да ти резетват бензиновия комп. Просто вадиш клемите на акумулатора за 1-2 часа и си готов

          Този метод не работи. И преди съм го пробвал, но днес го пробвах пак, за 5 часа няма никакъв ефект.
          SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

          Comment


          • #20
            Аз мисля че тая тема се изчерпа вече
            Просто иди при газаджията с ресетнато ЕКУ и му кажи да ти настрой газовата като гледате показанията на бензиновото ЕКУ и най-вече на ламбдата ти, иначе ще си играеш на ресет всеки ден.
            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

            Comment


            • #21
              С интерес чакам развръзката на този проблем колега, надявам се ще споделиш какво точно е било и как сте го оправили
              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

              Comment


              • #22
                и аз

                Comment


                • #23
                  И аз чакам да видя,даже ще питам как стои въпроса с обикновенната уредба.След ресет на компа няма проблеми за около 800-1000 километра и после скапва адаптациите и става леж.
                  Mercedes W202 - 200kompressor 99'
                  Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
                  Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

                  Comment


                  • #24
                    Все още няма резултат, трети ден е в бокса.
                    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                    Comment


                    • #25
                      170 км, вече е добре. Разбира се сутрин пали от вторият път, но на бензин и газ си върви страхотно. Само не знам защо на газ докато загрее двигателя клати оборотите, но това е за около 5~10 минути.
                      SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                      Comment


                      • #26
                        Аз поразпитах малко и ми казаха че щом компа има адаптации винаги ще има проблеми.
                        Mercedes W202 - 200kompressor 99'
                        Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
                        Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

                        Comment


                        • #27
                          Наистина е така. Винаги има проблем. На мен ми светва чека от слаба смес след всяко ново настройване. Единственото решение според мен е ГИ с ОБД връзка. Старите ГИ не могат да се самоадаптират както това се случва с бензиновия комп на колата.
                          Alfa 156 1,8 TS 2001

                          Comment

                          Working...
                          X